ENGLISH MAIN TEXT (As an exception, in this post, ENGLISH will use roman chars, and SPANISH will use italics)
I've read Careless Thought � Errors Unscripted about login errors and customer service, and I've put this comment under it:
2 similar situations I can recall.
1) Funny passwords: Yesterday. I tried to enter into my online banking account. Tried the password I remembered, but, since it did not work, I opened the password resetting section, where I had to enter many data (security matters!). I waited a while and tried the new password. It did not work. I entered again into the reset section and re-entered the password. A message appeared, saying system will not accept replacing old password with same password. So I left it untouched and tried the password again in the login section. A "invalid login" message displayed again. Finally, I changed the password again and, that time, it worked.
2) Do someone read complaints?: Nine months ago my brother parket his car in a place inside our neighbourhood where both 'Resident parking' and 'Do not park' signs were placed. He got a fine for pariking under a 'Do not park' sign. He wrote claiming that a 'Resident parking' sign was in the same place, and major's office replied with this canned response: You can not argue you were under a 'do not park' sign, since a police signed the fine, and police testimonial is always right (this last statement is a rule-of-thumb in Spanish courts, although some Spanish policemen work for brothels or kidnapping bands). He sent a second complaint to the major saying No one has read my previous complaint, since I get an reply that does not match with what I said. This means you should fire the person in charge of your customer services office. He got the same unrelated canned reply.
He was wrong, sure, he had parked under a visible "don't park sign". But he did not get the reply he deserved (You must know most restrictive sign applies when two signs are displayed in same place). He got a canned unrelated response.
P.D. The city I live, the city with this wonderful customer service, is Madrid. Please DO NOT SUPPORT Madrid 2012 olympics.
Comentario dejado en Careless Thought: He leído un artículo acerca de las passwords y de los servicios de atención al cliente en careless thought, y he dejado el comentario que, en una lengua que trata de aproximarse a la de Shakespeare, he dejado más arriba.
Me interesa la segunda parte. ¿Por qué cuando mandas una reclamación al ayuntamiento te contestan con un texto enlatado que, obviamente, no se corresponde con lo que tú has escrito? Y ¿por qué los ciudadanos permitimos que continúe esa situación? Y, ¿por qué una ciudad llena de burócratas incompetentes y de (lo que es peor) de madrileños, quiere organizar unas olimpiadas que sólo contribuirán a empeorar el tráfico?
Dicen que hay un "hecho diferencial" que distingue a catalanes o vascos del resto de españoles. Pues bien, yo encuentro un "hecho diferencial" en los madrileños: su necedad. ¿Por qué quieren, por ejemplo, ensanchar las aceras de Serrano (las más anchas de todo Madrid) y no las de la Castellana? ¿Por qué las aceras del Paseo del Prado, y no las de la Castellana? ¿Por qué el único cambio de semáforos para beneficiar a los peatones del que tengo noticia se ha llevado a cabo en Cibeles, en un lugar donde ya había un paso subterráneo (que se podría haber adaptado con unas rampas y cámaras de seguridad: ahora ha derivado hacia la degradación progresiva) mientras que en Alcalá esquina Gran Vía se ha hecho un paso de peatones encajonado por vallas por el que no pueden cruzarse dos personas que usen muletas? ¿Por qué no se han arreglado los pasos de Peatones de Castellana con Ríos Rosas/Vitrubio, que obligan al peatón a pararse por lo menos dos veces? No, arreglamos el Prado y Serrano, que es por donde pasean los turistas... No, olvidamos que las aceras anchas y las calles peatonales atraen a los manteros y a las terrazas y resultan en peor tráfico peatonal. Uno detrás de otro repiten sus errores. Y luego llamáis tercos y cazurros a los aragoneses. Manda huevos.
Madrileños: Llevo tanto tiempo viviendo en vuestra ciudad que no puedo sentirme parte de otro lugar, pero habéis de admitir que, a veces, sois un poco raritos.
Pero no voy a quejarme. Yo también repito mis errores.
Pues ya ves, es así.
ResponderEliminar